Siedziba spółki mieści się w prawobrzeżnej części miasta przy ul. Struga 10. Spółka ta powstała w 1999 roku po wydzieleniu się spółki ze struktur MZK Szczecin. Firma zajmuje się obsługą linii zwykłych na prawobrzeżu i pospiesznych łączących lewobrzeże z prawobrzeżem. Spółka obsługuje następujące linie autobusowe: 54,56,61,62,64,65,66,67,72,73, 77,79,84,87,91,93,94,96,97 pospieszne B i C oraz nocne 533 i 534. Prezesem SPAD-u jest Włodzimierz Sołtysiak. W zajezdni stacjonuje 111 autobusów , średni wiek taboru wynosi 11 lat. Autobusy tego przewoźnika posiadają numer taborowy od 2000-2999.
Debiut ich nastąpił w 2009 roku. Wówczas były to pierwsze fabrycznie nowe klimatyzowane autobusy. Autobusy były dostarczane w latach 2009, 2010,2011,2012,2017 i 2018. Należy wspomnieć że wozy z lat 2017-2018 są IV generacji. Przy czym pozostałe autobusy są III generacji roku. W 2020 roku zajezdnia zakupiła 6 używanych autobusów z Monachium. Eksploatowanych jest 51 sztuk.
Solarisy pojawiły się w 2005 roku. Następnie zakupywano autobusy w latach 2008,2010,2011,2017 i 2018. Wozy z 2005 roku są II generacji, z lat 2010-2011 III generacji i z lat 2017-2018 IV generacji. Obecnie jest eksploatowanych 32 sztuki.
Jest to najdłuższy autobus w Szczecinie. Wyprodukowany w 2012 roku ,jako prototyp. Kupiony został w 2013 roku. Ma długość 18.75 m. Przedsiębiorstwo posiada tylko 1 sztukę.
Jest to pierwszy ekologiczny autobus w Szczecinie. Kupiony w 2013 roku. Wyprodukowany w 2010 roku ,jako autobus demonstracyjny. Posiada liczne udogodnienia takie jak fotelik dla dziecka. Eksploatowana jest tylko 1 sztuka.
Wszystkie te autobusy są używane. Były kupowane w latach 2014-2022. Autobusy wcześniej jeździły w Neuss, Hagen, Oberhausen oraz w Krfeld. Produkowane w 2003,2004,2006,2008 i 2009 roku. Eksploatowanych jest tylko 18 sztuk.
Autobusy zostały pierwszy raz kupione w 2017 roku, kolejny raz w 2021 roku. Wozy sprowadzone z Potsdamu ,Schwerin oraz z Viersen. Eksploatowanych jest 8 sztuk. Autobusy jako jedne z niewielu nie posiadają klimatyzacji!